Λίγα λόγια για το SEO γενικότερα
Όλο και περισσότεροι χρήστες εμπιστεύονται την Google για την επίλυση των προβλημάτων τους. Καθιστόντας έτσι πλέον απαραίτητο οι επιχειρήσεις να πρέπει να επενδύσουν στην διαδικτυακή παρουσία τους για να μπορέσουν να επιβιώσουν στην σημερινή αγορά. Παρόλο που το Digital Marketing είναι ένα νέο πεδίο ήδη έχει εξελιχθεί με ραγδαίους ρυθμούς προσφέροντας διάφορες τεχνικές προσέλκυσης πελατών για τις επιχειρήσεις. Μία τέτοιου είδους στρατηγική είναι η βελτιστοποίηση προς τις μηχανές αναζήτησης.
SEO (από τα αρχικά Search Engine Optimization) είναι μία στρατηγική Digital Marketing η οποία στοχεύει στην απόκτηση κίνησης στην σελίδα σας από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από ποικίλες στρατηγικές και βελτιώσεις εντός, εκτός σελίδας αλλά και τεχνικές βελτιώσεις έστι ώστε η σελίδα σας να καταλαμβάνει υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη όσον αφορά τα σχετικά προϊόντα / τις σχετικές υπηρεσίες και να επιλέγεται περισσότερες φορές από τους χρήστες των μηχανών αναζήτησης. Έτσι προσεκλύοντας περισσότερους χρήστες στην σελίδα σας θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να τους μετατρέψετε σε πελάτες σας δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερα έσοδα στην επιχείρησή σας.
Ποιός θεωρείται SEO Expert
SEO Expert ή αλλιώς SEO Specialist θεωρείται κάποιος ο οποίος βελτιστοποιεί ιστοσελίδες σε επαγγελματικό επίπεδο με σκοπό την υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και την απόκτηση μεγαλύτερου και πιο στοχευμένου κοινού σε αυτήν. Ένας SEO Specialist αξιοποιεί τις γνώσεις του για να παράγει αποτελέσματα
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως ακόμα και η Google αναγνωρίζει την ύπαρξη SEO Expert και αναλύει ότι πλέον οι περισσότερες επιχειρήσεις χρειάζονται πλέον έναν επαγγελματία SEO για να μπορέσουν να ξεχωρίσουν ανάμεσα στον ανταγωνισμό.
Τι κάνει ένας SEO Expert
Οι SEO συνήθως αναγκάζονται να αναλαμβάνουν πολλαπλές ευθύνες ταυτόχρονα. Ανάλογα με το μέγεθος και την εμβέλεια των ομάδων τους, είναι υπεύθυνοι για τον στρατηγικό σχεδιασμό, τη δημιουργία περιεχομένου, την πραγματοποίηση τεχνικών αλλαγών, την επικοινωνία με άλλους φορείς, την συντήρηση σχετικών καμπανιών και ακόμα και την παρακολούθηση μέτρησης και ανάλυσης των δεδομένων. Όλοι οι παραπάνω τομείς έχουν ξεχωριστές βέλτιστες πρακτικές και λάθοι προς αποφυγή.
Βασικές γνώσεις σχετικά με το SEO
Πρωτού κάποιος αποφασίσει να ακολουθήσει το μονοπάτι του να γίνει SEO θα χρειαστεί να κατακτήσει κάποιες βασικές θεωρητικές γνώσεις. Στην συνέχεια θα αναφέρουμε όλες τις βασικές γνώσεις τις οποίες θα πρέπει να έχει ένας SEO Expert.
Πως Δουλεύουν οι Μηχανές Αναζήτησης;
Προκειμένου να μπορέσει κάποιος να θεωρείται SEO Expert θα πρέπει να γνωρίζει πως δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης. Ένας μηχανικός δεν μπορεί να επισκευάσε το αυτοκίνητο εάν δεν γνωρίζει το σύστημα και το τι συμβαίνει κάτω από το καπό. Αν δεν είναι κατανοητό με ποιον τρόπο λειτουργούν οι Μηχανές όπως η Google θα αντιμετωπίσσετε πολλά προβλήματα στην καριέρα σας.
Κάθε μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί διαφορετική προσέγγιση για κάθε από τα βήματα που θα αναφερθούν παρακάτω, επομένως θα αναφερθούμε στην γενική περιγραφή του κάθε βήματος. Γενικά μπορούμε να διακρύνουμε 4 βήματα στον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης:
Ανίχνευση
Για τους σκοπούς ανίχνευσης ιστοσελίδων στο διαδίκτυο οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν προγράμματα φτιαγμένα συγκεκριμένα για αυτό τον σκοπό. Τα προγράμματα αυτά ονομάζονται spiders, ανιχνευτές ή ρομπότ. Είναι αυτοματοποιημένα προγράμματα τα οποία χρησιμοποιούν τους συνδέσμους που βρίσκονται στις σελίδες και τους ακολουθούν με σκοπό την ανάκτηση των εγγράφων/σελίδων. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται έτσι ώστε να βρεθούν όσοι περισσότεροι σύνδεσμοι γίνεται. Εν συντομία εξερευνούν τον Παγκόσμιο Ιστό με σκοπό την ενημέρωση περιεχομένου και του αριθμού των ευρετηριασμένων εγγράφων. Κάποιες φορές για διάφορους λόγους οι αράχνες αυτές δυσκολεύονται να εξερευνήσουν την σελίδα. Αυτό θα πρέπει να επιλυθεί άμεσα έτσι ώστε να αυξηθεί η δυνατότητα κατάταξης της σελίδας.
Ευρετηρίαση
Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της ανίχνευσης τα δεδομένα της σελίδας αναλύονται και αποθηκεύονται στην βάση δεδομένων. Καθώς η βάση δεδομένων περιέχει υπερβολικά μεγάλο αριθμό σελίδων, η διαδικασία της ευρετηρίασης θα πρέπει να ολοκληρωθεί σωστά έτσι ώστε η εύρεση των πληροφοριών να είναι εύκολη και γρήγορη.
Επεξεργασία Ερωτημάτων
Όταν γίνεται η αναζήτηση στην μηχανή αναζήτησης από τον χρήστη ξεκινάει η επεξεργασία του ερωτήματος. Το τελικό αποτέλεσμα θα πρέπει να είναι η επιστροφή σχετικών αποτελεσμάτων. Οι μηχανές αναζήτησης ανακτούν τις πληροφορίες που είναι πιο σχετικές με τις λέξεις φράσεις κλειδιά τις οποίες εισήγαγε ο χρήστης.
Κατάταξη
Μετά την ανάκτηση των σελίδεων από το ευρετήριο, η μηχανή αναζήτησης με βάση συγκεκριμένα κριτήρια εκτελεί τους απαραίτητους υπολογισμούς ώστε να καθορίσει την συνάφεια των εγγράφων με τις λέξεις κλειδιά του ερωτήματος. Κάθε φορά που τροποποιείται ο αλγόριθμος μπορεί να επιρεάσει και την κατάταξη των εγγράφων. Ο πιο γνωστός αλγόριθμος κατάταξης είναι ο Pagerank της Google. Όλο και περισσότερες μεταβλητές χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό των κατατάξεων για αυτό και θεωρείται πιο δύσκολο να καταταχθεί κάποιος ψηλά με το πέρασμα του χρόνου.
Πως δουλεύει ο αλγόριθμος της Google
Οι μηχανές αναζήτησης παράγουν αποτελέσματα κατάταξης με βάση τους αλγορίθμους που χρησιμοποιούν. Όταν πραγματοποιείται μία αναζήτηση, οι συγκεκριμένες μηχανές ανακτούν τις ευρετηριασμένες καταχωρήσεις και βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, εκτελούν τους απαραίτητους υπολογισμούς οι οποίοι θα αντιστοιχήσουν το ερώτημα με το κατάλληλο έγγραφο.Κάθε φορά που ο αλγόριθμος της Google τροποποιείται ή ενημερώνεται, τα αποτελέσματα αναζήτησης μπορούν να αλάξουν ανάλογα. Δεν είναι μία η περίπτωση στην οποία σελίδες που καταττάσονταν ψηλά εξαφανίστηκαν μετά από μία τέτοια αναβάθμιση. Ο πιο γνωστός αλγόριθμος κατάταξης της Google ονομάζεται PageRank και αποτελεί την ραχοκοκαλιά επάνω στην οποία βασίζεται η μηχανή αναζήτησης της Google. Προκειμένου να παρέχη τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα η Google ενημερώνει συνεχώς τους αλγορίθμους της, καθιστώντας την υψηλότερη κατάταξη ακόμα πιο περίπλοκη. Όλο και περισσότερες μεταβλητές χρησιμοποιούνται για τον αυτόματο υπολογισμό της αξίας κάθε σελίδας.
Το SEO έχει καταφέρει να εξελιχθεί δραματικά παρόλο που είναι ένα σχετικά νέο πεδίο. Αλλάζει συνέχεια με εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες να τροποποιούνται συνεχώς. Η Google διαμορφώνει συνεχώς τους αλγορίθμους της κάνοντας σχετικές ανακοινώσεις. Με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού καθώς εμφανίζονται νέες τεχνολογίες και οι χρήστες συμπεριφέρονται διαφορετικά με το πέρα σμα του χρόνου. Είναι αδιαμφησβήτητο πως οι SEO θα πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς για τις νέες τάσεις και τις αλλαγές στο πεδίο.
Βασικά Παράγοντες Κατάταξης της Google
Το SEO αφορά την διαδικασία βελτιστοποίησης μίας σελίδας προκειμένου αυτή να καταταχθεί όσο πιο ψηλά μπορεί στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτηση. Τι βελτιστοποιήσεις θα κάνει κάποιος εάν δεν γνωρίζει ποιοι είναι αυτοί οι παράγοντες που κάνουν τις μηχανές αναζήτησης να επιλέγουν μία σελίδα έναντι άλλων; Καταλαβαίνεται πως είναι πολύ βασικό για έναν SEO Expert είναι να γνωρίζει τους βασικούς παράγοντες κατάταξης της Google.
Τον Νοέμβριο του 2010 ο Matt Cuts, πρώην επικεφαλής της ομάδας ανεπιθύμητων μηνυμάτων ιστού της Google μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι η Google χρησιμοποιεί 200 παράγοντες κατάταξης, οι οποίοι με την σειρά τους μπορούν να έχουν 50 ή περισσότερες παραλλαγές ανά παράγοντα. Προφανώς οι επίσημοι παράγνοτες κατάταξης της Google παραμένουν μυστικοί και μη γνώριμοι προς το ευρύ κοινό. Από τότε δημιουργήθηκαν πολλές λίστες με παράγοντες οι οποίες προσπάθησαν να προσεγγίσουν αυτούς τους 200 παράγοντες κατάταξης.
Μία από αυτές τις έρευνες είναι αυτή της Searchmetrics. Η Searchmetrics έχει κάνει και στο παρελθόν αντίστοιχες έρευνες. Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2016 οι παράγοντες κατάταξης μπορούν να διαχωριστούν σε 6 κύριες κατηγορίες: Παράγοντες περιεχομένου, σήματα χρήστη, τεχνικοί παράγοντες, εμπειρία χρήστη, σήματα κοινωνικής δικτύωσης και τα backlinks. Να διευκρινήσουμε ότι στην συγκεκριμένη έρευνα προσεγγίστηκαν παράγοντες οι οποίοι σχετίζονται με σελίδες που τίνουν να βρίσκονται σε υψηλότερες κατατάξεις και όχι οι επίσημοι παράγοντες κατάταξης της Google.
Πως μπορει κάποιος να γίνει SEO Expert
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι η Microsoft με βάση μια δημοσκόπηση στο LinkedIn όρισε το SEO ως νούμερο ένα την νούμερο 1 σκληρή δεξιότητα (hard skill) στον κλάδο του μάρκετινγκ για τη δεκαετία του 2020. Άρα αφού μια τόσο αξιόπιστη πηγή το αναφέρει καταλαβαίνεται πως υπάρχει νόημα να κυνηγήσετε μία άξια καριέρα ως Search Engine Optimization Professsional.
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από τον Brian Dean υπάρχουν 6 τρόποι για να γίνει κάποιος SEO Expert. Σας Παρουσιάζουμε τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τους οποίους κάποιος μπορεί να γίνει SEO Specialist:
- Παρακολούθηση μαθημάτων SEO
- Βελτιστοποίηση του δικού σας ιστοτόπου
- Εργασία σε Digital Marketing Agency
- Διαχείριση δικών σας πελατών SEO
- Απόκτηση online πιστοποίησης ή ενός πτυχίου SEO
- Εργασία ως εσωτερικός SEO (In-House SEO)
Παρακάτω θα σας παρουσιάσσουμε πίνακα με την ανάλυση των παραπάνω τρόπων:
Approach | Ταχύτητα Εκμάθησης | Ευκολία Εκμάθησης | Κόστος | Προσωπική Υποστήριξη & Καθοδήγηση | Κάνοντας Πράξη το SEO |
SEO Course | 4/5 | 5/5 | 2/5 | 3/5 | 1/5 |
Η δικιά σας σελίδα | 4/5 | 2/5 | 4/5 | 1/5 | 5/5 |
Εργασία σε Marketing Agency | 4/5 | 3/5 | 1/5 | 3/5 | 3/5 |
Δικοί σας πελάτες SEO | 3/5 | 2/5 | 2/5 | 1/5 | 5/5 |
Διαδικτυακή Πιστοποίηση/ Πτυχίο | 3/5 | 5/5 | 4/5 | 4/5 | 1/5 |
In-House SEO | 5/5 | 3/5 | 1/5 | 4/5 | 3/5 |
Τι γνώσεις χρειάζεται κάποιος για να θεωρείται SEO Expert
Αφού μιλήσαμε για τις βασικές γνώσεις τις οποίες χρειάζεται να κατανοήσει πρωτού αρχίσει την καριέρα του ως SEO, σε αυτό το κεφάλαιο θα αναφέρουμε όλες τις πρακτικές γνώσεις που χρειάζεται να έχει και να εφαρμόζει σε καθημερινή βάση ένας SEO Expert.
Keyword Research
Το Keyword Research το πρώτο βήμα για την δημιουργία μίας επιτυχημένης SEO καμπάνιας. Απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, εμπειριά αλλά και υπομονή για να ολοκληρωθεί σωστά. Δημιουργόντας μία λίστα με τα απαραίτητα keywords καθώς και τα χαρακτηριστικά τους, μπορείτε να προσδιορίσετε το πως θα κινηθείτε όσον αφορά την στρατηγική SEO σας. Θα δημιουργήσετε το πλάνο της σελίδας και θα αναγνωρίσετε τα λεγόμενα quick wins για την περίπτωσή σας.
On Page SEO
Το On Page SEO αφορά τις βελτιστοποιήσεις εντός σελίδας. Βελτιστοποιήσεις όπως οι τίτλοι, οι κεφαλίδες, meta περιγραφές κτλπ. Θεωρείται ως μία από τις πιο εύκολες βελτιστοποιήσεις αλλά παράλληλα παραμένει εξήσου σημαντική. Βέβαια για να γίνει σωστά απαιτούνται οι κατάλληλες γνώσεις. Οι βελτιστοποιήσεις εντός σελίδας βοηθάνε την Google να κατανοήσει καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας σας και ως αποτέλεσμα να το κατατάξει για σχετικές αναζητήσεις.
Off Page SEO
Ως Off Page SEO αναφέρονται όλες οι βελτιστοποιήσεις οι οποίες σχετίζονται με την σελίδα σας αλλά βρίσκονται εκτός αυτής. Οι ειδικοί του SEO όταν αναφέρουν το Off Page SEO εννοούν κυριώς τα Backlinks. Βέβαια δεν σημαίνει πως μόνο αυτά αποτελούν τις βελτιστοποιήσεις εκτός σελίδας. Σε αυτό το κομμάτι ανοίκουν πτυχές όπως το Google Analytics, τα citations, τα Social Media κ.α. Τα οποία παραμένουν εξήσου σημαντικά για να παρουσιάσετε μία ολοκληρώμενη εικόνα στην Google ως προς το SEO της σελίδας σας.
Technical SEO
Technical SEO είναι όλες οι τεχνικές βελτιστοποιήσεις της σελίδας. Δηλαδή βελτιστοποιήσεις οι οποίες βοηθάνε τα bot της Google να ανιχνεύσουν και να ευρετηριάσουν την σελίδα σας στις βάσεις δεδομένων της. Το τεχνικό SEO περιλαμβάνει εργασίες όπως βελτίωση ταχύτητηας ιστοσελίδας, διασφάλιση της φιλικότητας της σελίδας σας προς κινητές συσκευές, προσαρμογή της αρχιτεκτονικής της κ.τ.λ.π. Το Technical SEO απαιτεί πιο εξειδικευμένες γνώσεις και το πρώτο βήμα είναι η ολοκλήρωση ενός SEO Audit.
Content Marketing
Υπάρχει μεγάλος όγκος από πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η δημιουργία περιεχομένου και η αναμονή από το μέρος σας για να βρεθεί αυτό στις μηχανές αναζήτησης πλέον δεν επαρκεί. Θα πρέπει να το προωθήσετε. Η διαδικασία προώθησή του ονομάζεται Content Marketing. Βέβαια για να φτάσετε στην προώθησή του θα πρέπει αρχικά αυτό να θεωρείται ως πολύτιμο, σχετικό και ποιοτικό. Τέτοιο περιεχόμενο θα σας βοηθήσει να οδηγήσετε τους πελάτες σας σε κάποια κερδοφόρα δράση στην σελίδα σας.
Βελτιστοποίηση Περιεχομένου
Η Βελτιστοποίηση περιεχομένου όπως προδίδει ο όρος, σχετίζεται με την βελτίωση του περιεχομένου προς τους χρήστες και ταυτόχρονα προς τις μηχανές αναζήτησης. Η διατήρηση τέτοιας ισορροπίας ακούγεται εύκολη αλλά πιστέψτε μας, δεν είναι. Θα πρέπει αρχικά να αναγνωρίσετε τη πρόθεση που κρύβεται πίσω από μία αναζήτηση καθώς και να κατανοήσετε το κοινό το οποίο στοχεύεται. Έτσι ώστε να μπορέσετε να κάνετε τις κατάλληλες προσαρμογές στα κείμενά σας με τον σωστό τρόπο.
Δημιουργία Backlinks
Τα Backlinks αποτελούν την ραχοκοκαλιά του κύριου αλγορίθμου της Google, PageRank. Η σημαντικότητά τους παραμένει υψηλή σε βάθος των χρόνων και εκτιμάται πως θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές δημιουργίας τους όπως το Guest Post ή τα Link Insertions. Ένας έμπειρος τεχνικός SEO θά πρέπει να αναγνωρίσει το ποια τεχνική θα χρησιμοποιήσει σύμφωνα με τις ανάγκες του project καθώς και τις δυνατότητες της σελίδας. Γενικά θα πρέπει να ληφθούν πολλά άλλα υπόψη στο κομμάτι των Backlinks.
Ανάλυση Ανταγωνισμού
Η Ανάλυση ανταγωνισμού μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε την αγορά σας και το τι επιτυχημένες τεχνικές χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σας και είναι ορατές στις μηχανές αναζήτησης. Περιλαμβάνει διαδικασίες όπως ανάλυση των συνδέσμων, των λέξεων κλειδιών και του περιεχομένου των ανταγωνιστών σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να προσδιορίσετε τα βήματα που θα ακολουθήσετε καθώς και κάποιες γρήγορες νίκες για την καμπάνια SEO σας.
SEO Audit
Ως SEO Audit θεωρείται η ανάλυση της σελίδας για τυχόν προβλήματα. Στη συγκεκριμένη διαδικασία θα πρέπει να βρεθούν τα ζητήματα που αποτρέπουν την σελίδα σας να καταταχθεί υψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας χάρτης με τα επόμενα βήματα που θα πρέπει να ολοκληρωθούν για να προοδεύση αυτή. Όπως καταλαβαίνεται είναι μια διαδικασία που απαιτεί εξαιρετικές γνώσεις, χρόνο και εμπειρία.
Τα οφέλη ενός SEO Expert για μία επιχείρηση
Αφού αναλύσαμε τα πάντα όσον αφορά το ποιος θεωρείται ένας SEO Expert και το πως μπορεί κάποιος να ακολουθήσει την συγκεκριμένη καριέρα σε αυτό το κεφάλαιο θα δούμε τι μπορεί να προσφέρει στις επιχειρήσεις.
Αύξηση επισκεψιμότητας
Ένας SEO Specialist μπορεί αρχικά να φέρει μεγαλύτερο αριθμό χρηστών στην σελίδα της επιχείρησης. Καθώς υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στην αγορά είναι πολύ σημαντικό να ξεχωρίσει η επιχείρησή σας από τον ανταγωνισμό και να επιλέγετε πιο συχνά από τους χρήστες.
Στοχευμένη επισκεψιμότητα
Επιλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά ένας επαγγελματίας SEO μπορεί να στοχεύσει το κατάλληλο κοινό προς το οποίο απευθύνεται η σελίδα της επιχείρησης. Έτσι οι χρήστες θα βρουν τις λύσεις στα προβλήματα τους τις οποίες προσφέρει η επιχείρησή σας.
Περισσότερες μετατροπές
Είναι πλέον γνωστό πως η κατάλληλη εφαρμογή τεχνικών SEO στις σελίδες επηρεάζει τον κύκλο αγορών. Με άλλα λόγια προσφέρει περισσότερα έσοδα στην επιχείρησή σας. Όσο πιο ορατή είναι η επιχείρησή σας στις μηχανές αναζήτησης τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα έχετε να αποκτήσετε νέους πελάτες.
Blogs & Οδηγοί SEO για να παραμείνετε ενημερωμένοι
Ως SEO Expert θα πρέπει είναι σημαντικό να παρακολουθείται όλα τα νέα στον κλάδο. Για να σας βοηθήσουμε ακόμα περισσότερο στις προσπάθειές σας να παραμείνετε πάντα ενημερωμένοι όσον αφορά το SEO σας προτείνουμε τα εξής Blog με θέμα την βελτιστοποίηση προς τις μηχανές αναζήτησης:
Υπηρεσίες SEO από Expert
Αφού αναλύσαμε όλες τις πτυχές ενός SEO Expert καταλαβαίνεται πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του για μια επιχείρηση. Καταταχθείτε υψηλά στις μηχανές αναζήτησης με την βοήθεια των SEO Expert μας. Η ομάδα της ScaleUp λαμβάνει υπόψη τους παραπάνω αλλά και άλλους παράγοντες με σκοπό την βελτίωση του SEO σας και ως επέκταση την βελτίωση των κατατάξεών σας και γενικά της ορατότητας της σελίδας σας στην Google. Η μεγιστοποίηση του δυναμικού της σελίδας σας είναι η ειδικότητά μας!
SEO Case Studies
Ζητήστε SEO Προσφορά