Λίγα λόγια για το SEO γενικότερα
Όλο και περισσότεροι χρήστες εμπιστεύονται την Google για την επίλυση των προβλημάτων τους. Καθιστόντας έτσι πλέον απαραίτητο οι επιχειρήσεις να πρέπει να επενδύσουν στην διαδικτυακή παρουσία τους για να μπορέσουν να επιβιώσουν στην σημερινή αγορά. Παρόλο που το Digital Marketing είναι ένα νέο πεδίο ήδη έχει εξελιχθεί με ραγδαίους ρυθμούς προσφέροντας διάφορες τεχνικές προσέλκυσης πελατών για τις επιχειρήσεις. Μία τέτοιου είδους στρατηγική είναι η βελτιστοποίηση προς τις μηχανές αναζήτησης.
SEO (από τα αρχικά Search Engine Optimization) είναι μία στρατηγική Digital Marketing η οποία στοχεύει στην απόκτηση κίνησης στην σελίδα σας από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από ποικίλες στρατηγικές και βελτιώσεις εντός, εκτός σελίδας αλλά και τεχνικές βελτιώσεις έστι ώστε η σελίδα σας να καταλαμβάνει υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη όσον αφορά τα σχετικά προϊόντα / τις σχετικές υπηρεσίες και να επιλέγεται περισσότερες φορές από τους χρήστες των μηχανών αναζήτησης. Έτσι προσεκλύοντας περισσότερους χρήστες στην σελίδα σας θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να τους μετατρέψετε σε πελάτες σας δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερα έσοδα στην επιχείρησή σας.
Τι είναι το SEO Copywriting
Όπως περίφημα δήλωσε στο άρθρο του ο Bill Gates το 1996, “Content is King” (“Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς”). Η πρόβλεψή του παραμένει επίκαιρη ακόμα και σήμερα. Το περιεχόμενο βοηθάει τις ιστοσελίδες να αποκτήσουν μεγαλύτερη προβολή στις μηχανές αναζήτησης. Αυτό που άλλαξε βέβαια με την πάροδο του χρόνου και αφού δημοσιεύτηκε άφθονο περιεχόμενο στο διαδίκτυο, είναι το γεγονός ότι πλέον θα πρέπει να δημιουργείται ποιοτικό περιεχόμενο αφού δεν αρκεί πλέον η ποσότητα. Οι σελίδες θα πρέπει να δημιουργούν πολύτιμο, ποιοτικό και καλογραμένο περιεχόμενο για τους χρήστες τους.
Το SEO Copywriting αναφέρεται στη δημιουργία περιεχομένου το οποίο είναι βελτιστοποιημένο προς τους ανθρώπους και ταυτόχρονα προς τις μηχανές αναζήτησης. Από την μία μεριά εάν γράφετε μόνο για τις μηχανές αναζήτησης το περιεχόμενό σας μπορεί να φαίνεται σαν ρομποτικό. Από την άλλη εάν γράφετε μόνο για τους αναγνώστες σας πιθανόν να μην χρησιμοποιήσετε τις απραίτητες ή/και συμπληρωματικές λέξεις κλειδιά τις οποίες αυτοί χρησιμοποιούν. Η διατήρηση ισορροπίας πολλές φορές μπορεί να είναι δύσκολη.
Συγγραφή Κειμένων SEO
Η συγγραφή περιεχομένου το οποίο είναι προσιτό προς τους χρήστες του ιντερνετ αλλά και ταυτόχρονα εύκολα κατανοήσιμο από τις μηχανές αναζήτησης δεν είναι απλή διαδικασία. Απαιτεί την έρευση της ισορροπίας ανάμεσα στην συμπερίληψη των λέξεων-κλειδιών, την παρακολούθηση βέλτιστων πρακτικών SEO, ικανότητες συγγραφής & σωστής παρουσίασης περιεχομένου, και την εύρεση ενδιαφέροντος περιεχομένου στον τομέα σας έτσι ώστε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των χρηστών.
Για Μηχανές Αναζήτησης
Από την μία μεριά το κείμενο σας θα πρέπει να είναι εύκολα αναγνώσιμο από τις μηχανές αναζήτησης. Σε αυτό το κομμάτι μερικές από τις πρακτικές που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι η έρευνα για λέξεις κλειδιά, η βελτιστοποίηση των τριών βασιλιάδων του On Page SEO (URL, Τίτλος, Κεφαλίδα), Η σωστή χρήση των λέξεων κλειδιών, η προσθήκη χρήσιμων συνδέσμων εντός και εκτός σελίδας και η χρήση συνώνυμων λέξεων.
Για Ανθρώπους
Από την άλλη μεριά το κείμενο σας θα πρέπει να είναι προσιτό προς τους ανθρώπους. Αυτό το κομμάτι είναι πιο περίπλοκο. Δεν υπάρχει ακριβής φόρμουλα για το πως να γράψετε περιεχόμενο για τους ανρθώπους. Το κείμενο σας θα πρέπει να είναι ενδιαφέρον, να αναφέρεται σε επίκαιρα θέματα στον τομέα σας, να είναι γραμμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγεί τους χρήστες σας να ολοκληρώσουν την ενέργεια που θέλετε, η δομή του θα πρέπει να είναι σωστά σχεδιασμένη, να χρησιμοποιήσετε πολλές εικόνες και ίσως και βίντεο και πολλά άλλα.
Σε περίπτωση που καταφέρετε να “παντρέψετε” ιδανικά τις δύο παραπάνω προϋποθέσεις η επισκεψιμότητα του Ιστόχωρού σας θα εκτοξευθεί στα ύψη.
Γιατί είναι το SEO Copywriting σημαντικό;
Οι μηχανές αναζήτησης συνεχώς προοδεύουν. Χιλιάδες ενημερώσεις πραγματοποιούνται κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι πλέον είναι πολύ πιο δύσκολο να καταταχθείτε ψηλά από παλαιότερα. Οι βέλτιστες πρακτικές πριν 5 χρόνια θεωρούνται πλέον ξεπερασμένες. Οπότε το περιεχόμενο που καττατάσσεται ψηλά θεωρείται ποιοτικό με κάποιο τρόπο. Αντίστοιχα και οι χρήστες πλέον εμπιστεύονται τις μηχανές αναζήτησης και έχουν συνηθίσει να βρίσκουν μόνο ποιοτικά άρθρα και να αποφεύγουν αυτά τα οποία δεν τους ικανοποιούν. Για να αυξήσετε τις κατατάξεις σας, να θεωρηθείτε γνώστης στον τομέα σας αλλά και να εξασφαλίσετε μεγαλύτερη επισκεψημότητα στην σελίδα σας είναι πλέον απαραίτητο να σερβίρεται μοναδικό, ποιοτικό και επίκαιρο περιεχόμενο.
Γιατί να χρησιμοποιήσεις Υπηρεσίες SEO Copywriting;
Σε περίπτωση που είστε ιδιοκτήτης μίας επιχείρησης και θέλετε να ενισχύσετε την διαδικτυακή σας παρουσία το οι υπηρεσίες SEO Copywriting είναι αυτό που ψάχνετε.
Βεβαιωθείτε πως παρέχετε αξιόπιστες, επίκαιρες και σχετικές πληροφορίες προς το κοινό σας μέσω πρωτότυπου περιεχομένου. Έτσι θα εξασφαλίσετε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον τομέα σας. Βέβαια δεν είναι εύκολο να κάνετε τους χρήστες της Google να κλικάρουν στο περιεχόμενό σας και να τους πείσετε να το διαβάσουν. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από μία σωστή βελτιστοποίηση πειεχομένου προς τους χρήστες αρχικά και έπειτα προς τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό θα τους οδηγήσει να προτιμήσουν τις υπηρεσίες ή/και τα προϊόντα σας.
Εργαλεία SEO Copywriting
Όπως αναφέραμε νωρίτερα οι μηχανές αναζήτησης είναι πιο εξελιγμένες από ποτέ και ταυτόχρονα οι χρήστες έχουν ανεβάσει τον πήχη όσον αφορά το περιεχόμενο. Τα παρακάτω εργαλεία της προτίμησής μας θα σας βοηθήσουν στην συγγραφή ποιοτικών άρθρων:
Surfer SEO
Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι το συγκεκριμένο εργαλείο αναφέρεται πρώτο. Το Surfer SEO παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την δημιουργία κορυφαίου περιεχόμενου. Χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες όπως αυτή της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας για να σας δώσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να καταταχθείτε ψηλά στα αποτελέσμτα των μηχανών αναζήτησης. Χρησιμοποιήστε το Surfer SEO για την συγγραφή ποιοτικών και φιλικών προς το SEO άρθρων.
Hemingway App
Το δωρεάν εργαλείο Hemingway App σας βοηθάει να φτιάξετε εύκολα αναγνώσιμο κείμενο προς το κοινό σας. Η εφαρμογή επισημαίνει μεγάλες και σύνθετες προτάσεις αλλά και τα κοινά λάθη μέσα στο κείμενο. Ο σκοπός είναι να απλουστεύσετε το περιεχόμενό σας σε τέτοιο βαθμό που οποιοσδήποτε θα μπορέσει να το διαβάσει.
Grammarly
Το Grammarly παρέχετε σε δωρεάν αλλά και επί πληρωμή έκδοση. Το Grammarly θα σας βοηθήσει να επιλύεται από τα πιο απλά λάθη όπως τα γραμματικά έως και τα πιο σύνθετα όπως η λογοκλοπή. Είναι εύχρηστο σε όλες τις πτυχές συγγραφής κειμένων για παράδειγμα μπορείτε να το χρησιμοποιείται σε καθημερινή βάση για τα email σας.
SEO Content Editor – Website Auditor
Η εργαλειοθήκη της SEOPoweruite περιέχει πολλά εύχρηστα SEO εργαλεία. Ένα από αυτά είναι το Website Auditor το οποίο περιέχει το SEO Content Editor. Παρέχεται σε δωρεάν έκδοση με περιορισμένες δυνατότητες αλλά και σε επι πληρωμή έκδοση χωρίς περιορισμούς. Το SEO Contet Editor είναι ένας βοηθός δημιουργίας περιεχομένου φιλικού προς το SEO.
Keyword Research
Πολύ βασική υποενότητα του SEO Copywriting είναι το Keyword Research. Αφορά την διαδικασία εύρεσης σχετικών λέξεων, φράσεων κλειδιών με τα προϊόντα/τις υπηρεσίες που προσφέρει η επιχείρησή σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να αντιληφθείτε καλύτερα την αγορά που στοχεύετε καθώς και με ποιόν τρόπο οι χρήστες αναζητούν τα προϊόντα/ τις υπηρεσίες σας. Ως αποτέλεσμα θα παραλάβετε μία λίστα κατηγοριοποιημένων λέξεων κλειδιών στην οποία θα βασιστεί η στρατηγική SEO σας.
Search Intent
Ο όρος Search Intent αναφέρεται στο γιατί εξ αρχής ο χρήστης προχώρησε στο να κάνει την αναζήτηση. Με άλλα λόγια, “ποιός είναι ο σκοπός πίσω από την αναζήτηση;”. Θα πρέπει να προσδιορίσετε σε ποια από τις παρακάτω κατηγορίες ανοίκει το κάθε keyword:
Informational
Σε αυτή την περίπτωση οι χρήστες αναζητούν σχετικές πληροφορίες ή κάτι το οποίο απαιτεί μια πιο μεγάλη και σε βάθος απάντηση. Τέτοιες περιπτώσεις keywords μπορείτε να τις αξιοποιήσετε για το Blog σας.
Navigational
Ο χρήστης εδώ αναζητάει συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Ήδη γνωρίζει τον στόχο του. Εδώ συμπεριλαμβάνονται τα branded keywords δηλαδή οι λέξεις κλειδιά που αναφέρονται σε brands.
Transactional
Ο περιηγητής βρίσκεται στο στάδιο στο οποίο επιθυμεί να ολοκληρώσει μία αγορά. Συνήθως ήδη γνωρίζουν τι είναι αυτό που θέλουν να αγοράσουν και ψάχνουν το μέρος στο οποίο θα πραγματοποιήσουν την συναλλαγή.
Commercial
Εδώ ο χρήστης αναζητάει συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία αλλά ακόμα δεν έχει βρει την βέλτιστη επιλογή για την περίπτωσή του. Σε αυτό το στάδιο οι αναζητήσεις σχετίζονται με αξιολογήσεις και συγκρίσεις προϊόντων/υπηρεσιών.
Δημιουργία Περιεχομένου SEO
Όσον αοφορά την δημιουργία περιεχομένο SEO υπάρχουν διάφορες κατηγορίες. Οι κατηγορίες χωρίζονται με βάση το είδος περιεχομένου που θα χρειαστείτε για την σελίδα σας. Τέτοιες κατηγορίες είναι:
Περιεχόμενο για Ιστοσελίδα
Στη συγκεκριμένη περίπτωση αναφερόμαστε στα κείμενα τα οποία θα χρειαστείτε για τις σελίδες σας. Σε αυτά τα κείμενα συμπεριλαμβάνονται όλες οι σελίδες σας όπως θα μπορούσε να είναι η αποστολή της επιχείρησής σας, τα κύρια κείμενα της αρχικής σας κτλπ.
Περιγραγή Προϊόντων
Η περιγραφή των προϊόντων αναφέρεται στην μαρκετίστικη περιγραφή η οποία περιγράφει το προϊόν/την υπηρεσία που προσφέρεται στους πελάτες σας. Παρέχονται λεπτομερείς πληροφορίες, χαρακτηριστικά καθώς και βασικά πλεονεκτήματα των προϊόντνω/ υπηρεσιών ώστε να πείσετε τους πελάτες σας να αγοράσουν.
Άρθρα για Blog
Το Blog μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε την online παρουσία σας, να αποδείξετε ότι είστε γνώστης του τομέα σας και να προσελκύσετε σχετικό κοινό στην σελίδα σας. Η συγγραφή κειμένων για το Blog σας περιλαμβάνει την αναζήτηση σχετικών θεμάτων και την δημιουργία SEO περιεχομένου για το κοινό σας.
Ενισχυτικό Περιεχόμενο
Το ενισχυτικό περιεχόμενο αναφέρεται στα κείμενα τα οποία συνοδεύουν και ως επέκταση ενισχύουν τα προϊόντα / τις υπηρεσίες σας. Περιλαμβάνει την δημιουργία και προσθήκη κειμένων σε σελίδες που ήδη έχετε περιεχόμενο αλλά ίσως δεν θεωρείται αρκετό.
Υπηρεσίες SEO Copywriting
Όσον αφορά τη βελτιστοποίηση ενός site προς τα οργανικά αποτελέσματα η ποιότητα του περιεχομένου παραμένει ύψιστης σημασίας. Ανεξάρτητα από το επιχειρηματικό μοντέλο το οποίο αυτή ακολουθεί τα κείμενα σας θα πρέπει να προσελκύουν πελάτες και να τους ενθαρρύνουν να ολοκληρώσουν τις επιθυμητές ενέργειες εντός της σελίδας σας. Η ομάδα της ScaleUp λαμβάνει υπόψη τους παραπάνω αλλά και άλλους παράγοντες με σκοπό την βελτίωση του Content SEO σας και ως επέκταση την βελτίωση των κατατάξεών σας και γενικά της ορατότητας της σελίδας σας στα τοπικά (local) αποτελέσματα της Google. Η μεγιστοποίηση του δυναμικού της σελίδας σας είναι η ειδικότητά μας!