Λίγα λόγια για το SEO γενικότερα
Όλο και περισσότεροι χρήστες εμπιστεύονται την Google για την επίλυση των προβλημάτων τους. Καθιστόντας έτσι πλέον απαραίτητο οι επιχειρήσεις να πρέπει να επενδύσουν στην διαδικτυακή παρουσία τους για να μπορέσουν να επιβιώσουν στην σημερινή αγορά. Παρόλο που το Digital Marketing είναι ένα νέο πεδίο ήδη έχει εξελιχθεί με ραγδαίους ρυθμούς προσφέροντας διάφορες τεχνικές προσέλκυσης πελατών για τις επιχειρήσεις. Μία τέτοιου είδους στρατηγική είναι η βελτιστοποίηση προς τις μηχανές αναζήτησης.
SEO (από τα αρχικά Search Engine Optimization) είναι μία στρατηγική Digital Marketing η οποία στοχεύει στην απόκτηση κίνησης στην σελίδα σας από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από ποικίλες στρατηγικές και βελτιώσεις εντός, εκτός σελίδας αλλά και τεχνικές βελτιώσεις έστι ώστε η σελίδα σας να καταλαμβάνει υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη όσον αφορά τα σχετικά προϊόντα / τις σχετικές υπηρεσίες και να επιλέγεται περισσότερες φορές από τους χρήστες των μηχανών αναζήτησης. Έτσι προσεκλύοντας περισσότερους χρήστες στην σελίδα σας θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να τους μετατρέψετε σε πελάτες σας δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερα έσοδα στην επιχείρησή σας.
Τί είναι το On Page SEO;
Η απόκτηση καλύτερων κατατάξεων αποτελεί μία όλο και πιο δύσκολη διαδικασία καθώς οι μηχανές αναζήτησης εξελίσσονται. Θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από ποιοτικό περιεχόμενο για να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό. Ως ιδιοκτήτης μία επιχείρησης είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσετε τι είναι το SEO καθώς και το πόσο σημαντικό είναι αυτό για την επιχείρησή σας. Οι βελτιστοποίηση SEO εντός σελίδας αποτελεί μία από τις τεχνικές βελτιστοποίησης σελίδας που συνήθως εφαρμόζεται νωρίς στον κύκλο του SEO.
Το On Page SEO αφορά την βελτιστοποίηση όλων των παραγόντων που αναφέρονται μέσα στην σελίδα. Τέτοιοι παράγοντες είναι οι Τίτλοι, Το URL οι Κεφαλίδες, το περιεχόμενό της κτλπ. Εν συντομία η αναγνώριση της σημαντικότητας του SEO εντός σελίδας και η σωστή εφαρμογή των τεχνικών του θα βοηθήσει τον ιστοχώρο σας να καταταχθεί καλύτερα. Το On Page SEO θεωρείται ένα από τα πιο απλές και πιο εύκολα εφαρμόσημες πτηχές όσον αφορά τις βελτιστοποιήσεις ιστοσελίδων. Βέβαια αυτό αναφέρεται συγκριτικά με τις άλλες τεχνικές και αφού υπάρχει ήδη μία γνώση και εμπειρία στον τομέα.
Γιατί το On-Page SEO είναι σημαντικό;
Οι μηχανές αναζήτησης και οι άνθρωποι θα πρέπει να κατανοήσουν με τι σχετίζεται μία σελίδα. Όσο καλύτερα μπορέσουν να κατανοήσουν το περιεχόμενό της τόσο μεγαλύτερη ορατότητα θα αποκτήσετε στις μηχανές αναζήτησης, κάτι το οποίο σημαίνει περισσότερη κίνηση στην σελίδα σας άρα περισσότερες πιθανότητες για κέρδη. Επιπλέον η Google δίνει μεγάλη βάση στην εμπειρία του χρήστη κατά την διαμονή του στην σελίδα. Επομένως θα πρέπει να δώσετε μεγάλη βάση στι πρακτικές SEO εντός σελίδας. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τις βελτιώσεις εντός σελίδας. Οι οποίες στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο περίπλοκες όσο ίσως φαίνονται.
Τεχνικές On-Page SEO
Οι τεχνικές On Page SEO αφορύν τα ορατά στοιχεία της σελίδας τα οποία έχουν αντίκτυπο στην κατάταξή της όπως επισημάναμε και σε νωρίτερη παράγραφο. Ποιά είναι όμως αυτά τα στοιχεία τα οποία κατά βάση επιρεάζουν τον ιστοχώρο σας;
Στην συνέχεια θα αναλύσουμε τα σημαντικότερα στοιχεία που θα πρέπει να βελτιστοποιηθούν έτσι ώστε να έχετε καλύτερα αποτελέσματα:
Ο τίτλος της σελίδας
Ο τιτλος της σελίδας (Page Title) αναφέρεται στο κείμενο το οποίο εμφανίζεται στις οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης στα οποία κάνουν κλικ οι χρήστες. Οι ετικέτες τίτλου έχουν μεγάλη σημασία καθώς προϊδεάζουν τον χρήστη αλλά και τις μηχανές αναζήτησης για το τι θα αντιμετωπίσει όταν εισέλθει στην ιστοσελίδα. Το μέγεθος του τίτλου δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τους 60 χαρακτήρες ή αλλιώς 580 pixel έτσι ώστε να μην περικοπούν από τις μηχανές αναζήτησης. Είναι πολύ βασικό να συμπεριληφθούν οι λέξεις κλειδιά σε αυτούς και να αποφεύγεται η συνεχόμενη επανάληψή τους. Σύμφωνα με τις οδηγίες τις Google κάθε σελίδα στον ιστόχωρό σας θα πρέπει να περιλαμβάνει μοναδικούς τίτλους δηλαδή εν συντομία να μην αναφέρεται στην ίδια λέξη κλειδί.
Το URL της σελίδας
Η διέυθυνση URL είναι ο η διεύθυνση μίας σελίδας του site σας και θα πρέπει να είναι εύκολα αναγνώσιμο από τους χρήστες και ως επέκταση από τις μηχανές αναζήτησης. Όπως και στην περίπτωση των τίτλων και των κεφαλίδων χρησιμοποιείται για την κατανόηση της ιστοσελίδας. Συνιστάται αυτά να συμπεριλάμβάνουν τις επιθυμητές λέξεις κλειδιά και να χρησιμοποιούν τον χαρακτήρα “-” για τον διαχωρισμό των λέξεων. Τα URL συμπεριλαμβάνονται στα αποτελέσματα αναζήτησης και είναι απαραίτητα για να βοηθήσουν την Google να ανιχνεύσει και να ευρετηριάσει το περιεχόμενο της σελίδας.
Οι κεφαλίδες
Οι κεφαλίδες μαζί με τις δύο παραπάνω τεχνικές αποτελούν τους λεγόμενους “Τρεις Βασιλιάδες” τους SEO εντός σελίδας (Three Kings of On Page SEO). Αυτές οι μίνι ετικέτες τίτλου χρησιμοποιούνται από τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους χρήστες για να κατανοήσουν το περιεχόμενο της σελίδας. Βοηθούν τον περιεχόμενο να χωριστεί σε ενότητες έτσι ώστε αυτό να γίνει πιο οργανομένο και κατανοητό. Εντάσονται στην σελίδα μέσω κώδικα HTML σε μία κλίμακα από το h1 έως το h6. Η κλίμακας αντιπροσωπεύει την σημαντικότητά τους. Ιδανικά θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται ένα και μόνο h1 και τουλάχιστον ένα h2 στην σελίδα σας. Θεωρείται ως καλή πρακτική να είσαι σύντομες και να συμπεριλαμβάνουν την λέξι κλειδί όπου αυτό είναι εφικτό.
Η Meta περιγραφή
Οι Meta περιγραφές είναι το μικρό κειμενάκι το οποίο ακολουθεί τους τίτλους στα SERPs. Τα Meta Titles μέσα σε ένα σύντομο κειμενάκι 155 χαρακτήρων θα πρέπει να παρακινήσουν τον χρήστη να εισέλθει στην σελίδα σας. Θεωρείται ως καλή πρακτική να δημιουργήσετε meta περιγραφές για κάθε σελίδα στον ιστοχώρο σας. Οι συγκεκριμένες περιγραφές δεν αποτελούν σήμα κατάταξης από μόνες τους αλλά έχουν την δύναμη να βελτιώσουν την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (Click Trough Rate). Με αυτόν τον τρόπο έμεσα μπορείτε να ευνοηθείτε καθώς η Google ανταμείβει τις σελίδες που επιλέγονται πιο συχνά από τους χρήστες. Συνιστάται να συμπεριλάβετε την λέξι κλειδί, να τις διατηρείσετε κάτω από 160 χαρακτήρες δηλαδή 920 pixel και προσθέσετε μία παρότρυνση για δράση (call to action) μέσα σε αυτές.
Η Εσωτερική Δαισύνδεση της σελίδας
Ένα άλλη τεχνική δημιουργίας συνδέσμων θεωρείται η εισαγωγή εσωτερικών συνδέσμων στην σελίδα σας. Τα Internal Links δείχνουν από ένα μέρος της σελίδας προς ένα άλλο είτε αυτό βρίσκεται εντός της ίδια σελίδας είτε δείχνει προς άλλη σελίδας εντός του ιστοτόπου σας. Με αυτόν τον τρόπο βελτιώνεται η εμπειρία του χρήστη και ταυτόχρονα διευκολύνεται τα προγράμματα της Google να ανιχνεύσουν την σελίδα σας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μεταφέρουν τους χρήστες σε από ένα μέρος της σελίδας σε ένα άλλο ή ακόμα και να παροτρήνουν τους χρήστες να δράσουν.
Η Εξωτερική Δαισύνδεση της σελίδας
Η δημιουργία συνδέσμων προς εξωτερικές σελίδας θεωρείται καλή πρακτική SEO. Ο ρόλος ενός συνδέσμου είναι η μεταβίβαση μίας ψήφου εμπιστοσύνης προς τη σελίδα την οποία δείχνουν. Εκτός από την περίπτωση κατά την οποία συμπεριληφθεί η ετικές no follow στην οποία επισημάνεται προς τις μηχανές αναζήτσης το αντίθετο. Όσο πιο ισχυρή είναι η σελίδα τόσο ισχυρότερη ψήφο εμπιστοσύνης μεταβιβάζει δίνωντας ισχύ στην σελίδα με αποτέλεσμα αυτή να καταταχθεί υψηλότερα. Χρησιμοποιήστε εξωτερικούς συνδέσμους από την σελίδα σας προς άλλες όπου αυτό είναι εφικτό και φυσικό χωρίς όμως να υπερβάλλεται.
Οι ετικέτες Alt
Αναφερόμαστε στις ετικέτες HTML alt οι οποίες προστίθονται στις φωτογραφίες και προδιορίζουν το εναλλακτικό κείμενο σε περίπτωση που δεν καταφέρει να φορτώσει η φωτογραφία. Οι σωστή χρήση των συγκεκριμένων ετικετών μπορεί να επηρεάσει θετικά τις κατατάξεις της σελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Καθώς τα προγράμματα ανίχνευσης δεν μπορούν να ερμηνεύσουν τις εικόνες χρησιμοποιούν άλλα σήματα για να τις κατανοήσουν, όπως το alternative text. Το κείμενο το οποίο προστίθεται στις ετικέτες θα πρέπει να είναι σύντομο περιγραφικό και ταυτόχρονα να περιλαμβάνει τις επιθυμητές λέξεις κλειδιά.
SEO Περιεχόμενο
Το Content SEO, γνωστό και ως SEO Copywriting, αναφέρεται στη δημιουργία περιεχομένο βελτιστοποιημένου προς τους ανθρώπους αλλά και τις μηχανές αναζήτησης. Η συγγραφή περιεχομένου που οι χρήστες θέλουν να διαβάσουν και ταυτόχρονα η Google το κατανοεί είναι πολύ πιο δύσκολο απ’ ότι ακούγεται.
Ποιοτικό Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο βοηθάει τις ιστοσελίδες να αποκτήσουν μεγαλύτερη προβολή στις μηχανές αναζήτησης. Τα περασμένα χρόνια έχει αναρτηθεί πάρα πολύ περιεχόμενο στο Διαδίκτυο. Έτσι για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό τα κείμενά σας θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, πολύτιμο και καλογραμμένο. Όσο καλύτερη είναι η ποιότητα τόσο μεγαλύτερες πιαθνότητες έχετε να καταταχθείτε στην Google.
Keyword density
Η πυκνότητας της λέξης κλειδί αναφέρεται στο πόσες φορές εμφανίστηκε η επιθυμητή λέξη στο περιεχόμενό της ιστοσελίδας. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν πως η Google χρησιμοποιεί έναν έξυπνο αλγόριθμο για να υποδηλώσει πόσο σημαντική είναι η συγκεκριμένη λέξι φράση κλειδί. Από την άλλη μεριά θα πρέπει να μην αναφέρεται πάρα πολύ συχνά αυτή . Θα πρέπει να διατηρηθεί η ισορροπία.
Εργαλεία On-Page SEO
Όλα όσα αναφέραμε παραπάνω δεν είναι εφικτά χωρίς την χρήση αξιόπιστων & εξειδικευμένων εργαλείων. Στην συνέχεια θα σας αναφέρουμε τα καλύτερα On Page SEO εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούμε και εμείς οι ίδιοι για να καταφέρουμε να παρέχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα:
Rank Math
Το Rank Math plugin είναι νέο στην σκηνή του WordPress SEO plugins καθώς δημιουργήθηκε το 2018. Κατάφερε να γίνει πολύ δημοφιλή σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα καθώς παρέχει περισσότερες δωρεάν δυνατότητας από αυτές του ανταγωνιστή του, Yoast. Έχει επιλεχθεί από πάνω από 1 εκατομμύριο χρήστες της πλατφόρμας wordpress για την βελτίωση και διαχείριση του SEO της σελίδας τους. Παρέχεται σε δωρεάν αλλά και σε επι πληρωμή έκδοση. Οι λειτουργικότητές τους σας δίνουν μεγάλες δυνατότητες όσον αφορά το SEO. Η χρήση του plugin θεωρείται ως εύκολη λόγο του σωστά σχεδιασμένου περιβάλλοντος διαχείρισής του.
SEO Yoast
Από την άλλη μεριά το SEO Yoast βρίσκεται χρόνια στο προσκήνιο του WrodPress SEO. Δημιουργήθηκε το 2008 και είναι το πιο δημοφιλές SEO plugin με πάνω από 5 εκατομμύρια εγκαταστάσεις. Και αυτό διαθέτει δωρεάν αλλά και επί πληρωμή έκδοση. Στην δωρεάν έκδοση θα βρείτε λιγότερες δυνατότητες από αυτές του Rank Math αλλά στην επι πληρωμή τα πράγματα θα είναι παρόμοια. Διαθέτει μία γκάμα λειτουργιών οι οποίες θα κάνουν την διαχείριση του SEO σας πιο απλή και γρήγορη.
All in One SEO
Το All in one SEO θεωρείται και αυτό πολύ γνωστό όσον αφορά τις βελτιστοποιήσεις SEO WordPress σελίδας. Με πάνω από 3 εκκατομύρια εγκαταστάσεις μπορούμε να πούμε ότι πέφτει κάπου ανάμεσα στο Yoast & το Rank Math. Η δημουργία του ολοκληρώθηκε το 2007 κάνοντας το πιο παλιό εργαλείο βελτιστοποίησης σελίδας τύπου WordPress. Η αποστολή της ομάδας του All in one SEO είναι η δυνατότητα ολοκλήρωσης ενεργειών SEO σε σελίδες χωρίς να χρειάζεται να προσλάβεται κάποιον ειδικό. Θεωρείται ως καλό εργαλείο λόγω της ευκολίας στην χρήση και την ποικιλίας από δυνατότητες που παρέχει.
Υπηρεσίες On-Page SEO
Η βελτιστοποίηση SEO εντός σελίδας αφορά την ενημέρωση προς τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους χρήστες του Διαδικτύου σχετικά με το περιεχόμενο στο οποίο αναφέρεται η σελίδα σας. Το πιο σημαντικό κομμάτι του On Page SEO είναι η σωστή χρήση των keywords στην σελίδα. Η ομάδα της ScaleUp λαμβάνει υπόψη τους παραπάνω αλλά και άλλους παράγοντες με σκοπό την βελτίωση του On Page SEO σας και ως επέκταση την βελτίωση των κατατάξεών σας και γενικά της ορατότητας της σελίδας σας στην Google. Η μεγιστοποίηση του δυναμικού της σελίδας σας είναι η ειδικότητά μας!
SEO Case Studies
Ζητήστε SEO Προσφορά