Λίγα λόγια για το SEO γενικότερα
Όλο και περισσότεροι χρήστες εμπιστεύονται την Google για την επίλυση των προβλημάτων τους. Καθιστόντας έτσι πλέον απαραίτητο οι επιχειρήσεις να πρέπει να επενδύσουν στην διαδικτυακή παρουσία τους για να μπορέσουν να επιβιώσουν στην σημερινή αγορά. Παρόλο που το Digital Marketing είναι ένα νέο πεδίο ήδη έχει εξελιχθεί με ραγδαίους ρυθμούς προσφέροντας διάφορες τεχνικές προσέλκυσης πελατών για τις επιχειρήσεις. Μία τέτοιου είδους στρατηγική είναι η βελτιστοποίηση προς τις μηχανές αναζήτησης.
SEO (από τα αρχικά Search Engine Optimization) είναι μία στρατηγική Digital Marketing η οποία στοχεύει στην απόκτηση κίνησης στην σελίδα σας από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από ποικίλες στρατηγικές και βελτιώσεις εντός, εκτός σελίδας αλλά και τεχνικές βελτιώσεις έστι ώστε η σελίδα σας να καταλαμβάνει υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη όσον αφορά τα σχετικά προϊόντα / τις σχετικές υπηρεσίες και να επιλέγεται περισσότερες φορές από τους χρήστες των μηχανών αναζήτησης. Έτσι προσεκλύοντας περισσότερους χρήστες στην σελίδα σας θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να τους μετατρέψετε σε πελάτες σας δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερα έσοδα στην επιχείρησή σας.
Τί είναι το Technical SEO;
Το να έχετε εξαιρετικό περιεχόμενο και backlinks δεν αρκούν όσον αφορά τις κορυφαίες θέσεις της Google. Μία άριστη στρατηγική SEO θα πρέπει να περιλαμβάνει και το κομμάτι του Technical SEO. Το Τεχνικό κομμάτι της σελίδας δημιουργεί τα σωστά θεμέλια στα οποία θα βασηστεί. Και όπως καταλαβαίνεται αυτά τα θεμέλια θα πρέπει να είναι γερά εάν θέλετε να διαπρέψετε στις μηχανές αναζήτησης.
Το Technical SEO αναφέρεται στην βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας και του διακομιστή με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε οι μηχανές αναζήτησης να μην αντιμετωπίσουν καμία δυσκολία όσον αφορά την ανίχνευση και ευρετηρίαση της σελίδας βελτιώνοντας έτσι τις κατατάξεις της. Θα μπορούσαμε να πούμε πως περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της σχέσης σελίδας και μηχανής αναζήτησης οι οποίες βρίσκονται στο παρασκήνιο. Θα χρειαστεί να εξερευνήτε τακτικά την σελίδα σας για τέτοιου είδους προβλήαματα και να επιλύσετε για να προσελκύσετε οργανική επισκεψημότητα και να την μετατρέψετε σε πελατεία.
Γιατί το Technical SEO είναι σημαντικό;
Το τεχνικό κομμάτι της σελίδας είναι πολύ σημαντικό, παρέχει όλα τα θεμέλια της σελίδας. Είναι υψίστης σημασίας να σιγουρευτείτε ότι η σελίδα σας είναι εύκολη στην πλοήγηση και είναι ελεύεθερη από οποιοδήποτε τεχνικό ζήτημα τα οποία την αποτρέπουν να ανιχνευτεί και να ευρετηριαστεί από τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό είναι απαραίτητο για να διεκδηκήσετε επιπλέον ώθηση για υψηλότερη κατάταξη στην Google. Μην ξεχνάτε πως ο απώτερος σκοπός της Google είναι να παρέχει στους χρήστες τις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα ανταμμοίβωντας την εμπιστοσύνη τους προς αυτήν. Αυτό επιτυγχάνεται με την επιβράβευση των ποιτοτικών ιστοσελίδων.
Τεχνικές Technical SEO
Αφού αναφέραμε τί είναι το Τεχνικό SEO και το πόσο σημαντικό είναι για την υγεία του ιστοτόπου σας, ήρθε η ώρα να δούμε από ποιές πτυχές αποτελείται. Στην συνέχεια θα αναλύσουμε τις πιο γνωστές τεχνικές βελτιστοποιήσεις ιστοσελίδας:
Ταχύτητα Ιστοσελίδας
Γενικά αναφέρεται στο χρόνο που χρειάζεται για να φορτώσει ολοκλήρως μία ιστοσελίδα. Το sitespeed μπορεί να καθοριστεί από πολλούς και δοάφορους παράγοντες όπως είναι το μέγεθος του αρχείου HTML, το μέγεθος και ο αριθμός των εικόνων και η ταχύτητα σύνδεσης του χρήστη στο Διαδίκτυο. Μάλιστα το 2021 ο αλγόριθμος της Google αναβαθμίστηκε δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στην ταχύτητα φόρτισης των ιστοχώρων. Η Google παρέχει κάποιες οδηγίες έτσι ώστε να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα φόρτωσης της σελίδας. Μπορείτε να τις ελέγξετε στο https://developers.google.com/web/fundamentals/performance/get-started.
Πιστοποιητικό SSL
Τα πιστοποιητικό SSL παρέχουν την δυνατότητα μετάβασης από το HTTP στο πιο ασφαλή πρωτόκολλο HTTPS. Το πρωτόκολλο αναφέρεται στην επαλήθευση και ταυτοποίηση του διακομιστή κατά την επικοινωνία του με τον διακομιστή προέλευσης. Αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται με την χρήση ενός δημόσιου και ενός ιδιωτικού κλειδιού. Πιο συγκεκριμένα το Secure Socket Layer (SSL) είναι ένα πρωτόκολλο κρυπτογράφησης δεδομένων που μεταδίδονται κατά την επικοινωνία της σελίδας με τον διακομιστή. Δηλαδή εν συντομία η σελίδα προστατεύεται από κακόβουλες ενέργειες εμπνέοντας ασφάλεια στους επισκέπτες της.
Σπασμένοι Σύνδεσμοι
Σε περίπτωση που κάποιος σύνδεσμος δείχνει προς μία τοποθεσία η οποία δεν υπάρχει ονομάζεται σπασμένος. Τα Broken links βλάπτουν το SEO σας, καθώς δυσχαιρένουν την εμπειρία τπυ χρήστη. Οι σύνδεσμοι μπορούν να δείχνουν είτε στην ίδια σελίδα είτε σε διαφορετική σελίδα. Σε κάθε περίπτωση όταν οι χρήστες αντιμετωπίζουν προβληματικούς συνδέσμους δεν έχουν ευχάριστη εμπειρία με αποτέλεσμα πολλές φορές να βγουν από την σελίδα.Όπως φαντάζεσται ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης τέτοιου είδους προβλήματος είναι η εύρεσή και αντικατάστασή τους με συνδέσμους οι οποίοι λειτουργούν.
Φιλικότητα προς τις Κινητές Συσκευές
Η Google άρχισε να εστιάζει περισσότερο στις σελίδες οι οποίες διαθέτουν εκδόσεις για κινητές συσκευές καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες άρχισαν να τις χρησιμοποιούν. Μάλιστα το 2015 η Google παρουσίασε την αναβάθμιση του αλγορίθμου με εστίαση τις κινητές συσκευές και το 2018 εισήγαγε διαφορετικές κατατάξεις σελίδων σε αυτές. Η ύπαρξη μίας έκδοσης για κινητές συσκευές είναι ζωτικής σημασίας στις μέρες μας. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι χρήστες προτιμούν τα τηλέφωνά τους για περιήγηση στο Διαδίκτυο έναντι των επιτραπέζιων υπολογιστών. Ένας τρόπος για να ελέγξετε εάν η σελίδα σας είναι φιλική προς τις κινητές συσκευές είναι το δωρεάν εργαλείο της Google: https://search.google.com/test/mobile-friendly
Το αρχείο Robots.txt
Το Robots.txt είναι ένα αρχείο κειμένου το οποίο διαθέτει οδηγίες προς τις μηχανές αναζήτησης σχετικά με την ανίχνευση της ιστοσελίδας. Το πρόγραμμα ανίχνευσης της Google ελέγχει σε τακτική βάση το συγκεκριμένο αρχείο, προκειμένου να λάβει τις απραίτητες πληροφορίες. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως τα προγράμματα διαχειρίζονται τις οδηγίες σαν συστάσεις και όχι ότι είναι υποχρεωμένα να τις ακολουθήσουν κατά γράμμα. Με αυτόν τον τρόπο οι ιστοσελίδες μπορούν να προσαρμόσουν τον προϋπολογισμό ανίχνευσης σύμφωνα με τις ανάγκες τους και να αποτρέπουν την περιττή σπατάλη του. Για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι ένα πολύ βασικό αρχείο robots.txt μοιάζει κάπως έτσι:
User-agent: *
Disallow: /wp-admin/
XML Χάρτης Ιστοτόπου
Το XML Sitemap είναι ένα αρχείο XML το οποίο περιέχει όλους τους συνδέσμους της ιστοσελίδας. Αυτό το αρχείο συνιστάται να υποβληθεί στην Google. Με την υποβολή του συγκεκριμένου αρχείου η Google ενημερώνεται σχετικά με την δομή της σελίδας καθώς και όλους τους διαθέσιμους συνδέσμους ώστε να διευκολυνθεί η διαδικασία της ανίχνευσης και ευρετηρίασής τους. Υπάρχουν διαφορετικά είδη Sitemap όπως το Sitemap εικόνων, βίντεο, νέων, κινητών συσκευών κ.α. Τέτοιους είδους χάρτες μπορούν να δημιουργηθούν με την βοήθεια κατάλληλων εργαλείων SEO. Η Υποβολή τους γίνει μέσω του δωρεάν εργαλείου Google Search Console.
Δομημένα Δεδομένα
Για την καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου μίας σελίδας η Google εισήγαγε τα δομημένα δεδομένα. Τα Structured Data αναφέρονται σε ειδικά διαμορφωμένα δεδομένα και παρέχουν περισσότερες πληροφορίες προς τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό δίνει την δυνατότητα στις σελίδες να κατατάσσονται στα ειδικά αποτελέσματα αναζήτησης. Η Google υποστηρίζει τις εξής μορφές δομημένων δεδομένων: microdata, RDFa και JSON-LD. Οι πιο συνηθησμένοι τύποι δομημένων δεδομένων που συναντιούνται στο internet είναι τα άρθρα, οι οργανισμοί, οι εκδηλώσεις, οι συνταγές, οι συχνές ερωτήσεις και οι απαντήσεις σε ερωτήσεις τύπου “πώς να κάνω”.
Redirects
Με τις ανακατευθύνσεις ο ιστοσελίδες μπορούν να ενημερώσουν τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους χρήστες τις πως ο σύνδεσμος στον οποίο προσπαθούν να εισέλθουν δεν είναι πλέον ενεργός και την θέση του αντικαθιστά ένας άλλο link. Υπάρχουν δύο ειδών ανακατευθύνσεις οι 301 & οι 302. Η ανακατεύθυνση τύπου 301 προσδιορίζει πως η σελίδα μετακινήθηκε για μόνιμη βάση στον άλλο σύνδεσμο και μεταβιβάζει την ισχύ της από την παλιά σελίδα προς την νέα. Από την άλλη πλευρά οι ανακατευθύνσεις τύπου 302 προσδιορίζουν ότι η σελίδα μετακινήθηκε προσωρινά μόνο. Τα 301 redirection είναι αυτά που χρησιμοποιούνται τις περισσότερες φορές και συνιστάται από την Google να παραμείνουν για τουλάχιστον ένα χρόνο μετά την αλλαγή και αν είναι αυτό εφικτό να παραμείνουν μόνιμα.
Αρχιτεκτονική της Ιστοσελίδας
Η αρχιτεκτονική ενός ιστοτόπου δείχνει στην Google ποιες σελίδες του θεωρούνται σημαντικές και ποιές λιγότερο σημαντικές. Η δομή του ιστοχώρου είναι ο τρόπος με τον οποίο το περιεχόμενο του οργανώνεται και παρουσιάζεται στους επισκέπτες. Μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στις κατατάξεις της Google. Όσο πιο μεγάλη είναι η σελίδα τόσο πιο περίπλοκη μπορεί να γίνει. Σε περίπτωση που δεν δομηθεί σωστά δυσκολεύει τους χρήστες και ταυτόχρονα την ευρετηρίασή της από τις μηχανές αναζήτησης. Για αυτό θα πρέπει να είστε προσεκτικοί κατά την δημιουργία της δομής της σελίδας σας και να λάβεται πολλούς παράγοντες υπόψη ώστε να αποφύγετε τυχών μελλοντικά ζητήματα.
Επίλυση Ζητημάτων SEO Audit
Υπάρχουν πολλά εργαλεία τα οποία θα σας βοηθήσουν να ολοκληρώσετε ένα SEO Audit. Βέβαια για συνιστάται η διεκπαιρέωση ενός χειροκίνητου ελέγχου στην σελίδα σας για να λάβετε τα βέλτιστα αποτελέσματα. Από τέτοιου είδους έλεγχο θα βρεθούν προβλήματα τα οποία χρήζουν επίλυση. Κάποια από αυτά θα πρέπει να επιλυθούν άμεσα ενώ άλλα μπορούν να επιλυθούν αργότερα. Κάποια από τα πιο συνήθη προβλήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:
Ελλειπής περιεχόμενο: το περιεχόμενο της σελίδας έχει μικρή η και καθόλου αξία για τον χρήστη
Διπλότυπο περιεχόμενο: το περιεχόμενο της σελίδας εμφανίζεται σε περισσότερα από ένα σημεία στο διαδίκτυο
Κανιβαλισμός λέξεων κλειδιών: Διάφορες σελίδες σε έναν ιστότοπο ανταγωνίζονται μεταξύ τους για την ίδια λέξη-κλειδί
Κανονικοποίηση: ένας τρόπος να ορίσετε μια συγκεκριμένη σελίδα ως αντιπροσωπευτική για διπλότυπες σελίδες ή σελίδες που έχουν παρόμοιο περιεχόμενο.
Εργαλεία Technical SEO
Η ποιότητα ανάλυσης του τεχνικού κομματιού μίας σελίδας βασίζεται πολύ στα εργαλεία τα οποία θα χρησιμοποιήσετε. Θα μοιραστούμε μαζί σας τα εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούμε εμείς και τα συνιστούμε ανεπιφύλακτα όσον αφορά το Technical SEO:
Ahrefs
Το εργαλείο της Ahrefs παρέχει μία πλήρη εργαλειοθήκη για να καλύψει όλες τις ανάγκες σας. Ένα από τα εργαλεία τα οποία περιέχει είναι Η ανάλυση της σελίδας σας. Αυτή η ανάλυση επιστρέφει τυχόν τεχνικά προβλήματα τα οποία έχει η σελίδα σας μέσα από μία αυτοματοποιημένη διαδικασία. Αφού ανακαλύψετε τα προβλήματα του ιστοχώρου σας θα μπορέσετε να προχωρήσετε στην επίλυσή τους, και ως επέκταση την βελτίωση της ορατότητας του site σας στις μηχανές αναζήτησης.
SEMRush
Με δυνατότητες ανάλυσης παραπάνω από 140 ζητημάτων ενός ιστοτόπου, το SEMRush αποτελεί ένα πολύ ισχυρό εργαλείο για σκοπούς Technical SEO. Οι αναφορές του θα σας υποδήξουν και θα σας βοηθήσουν να επιλύσετε όλα τα τεχνικά ζητήματα τα οποία πλήγουν την σελίδα σας. Ελέγξτε την υγεία του ιστοχώρου σας, τα ζητήματα σχετικά με την ανίχνευση και ευρετηρίαση του με την βοήθεια του πανίσχυρου crawler της SEMRush. Και αφού τα επιλύσετε θα μπορέσετε να δείτε τις κατατάξεις σας να ανεβαίνουν.
Screaming Frog
Το λεπτομερές report του Screaming Frog το οποίο προκύπτει από την ανάλυση της σελίδας σας για πολλαπλούς παράγοντες θα σας καθοδηγήσει ως προς τα τεχνικά ζητήματα της σελίδας σας. Υπάρχει μία δωρεάν έκδοση του προγράμματος η οποία καλύπτει σελίδες με έως και 500 σελίδες. Βέβαια όπως και σε κάθε άλλο εργαλείο η επί πληρωμή έκδοση ξεκλειδώνει πάρα πολλές δυνατότητες. Αξίζει να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο λογισμικό δεν συνιστάται για αρχάριους καθώς έχει δημιουργηθεί για επαγγελματίες και το περιβάλλον του δεν είναι και πάρα πολύ φιλικό προς τον χρήστη.
Υπηρεσίες Technical SEO
Ο ρόλος του Technical SEO είναι αδιαμφισβήτητης αξίας για την σελίδα σας. Απαιτεί όμως πολλές γνώσεις και εμπειρία στον τομέα για να μπορέσετε να βελτιώσετε τη συγκεκριμένη πτηχή. Σε καμία περίπτωση δεν συνιστάται να επιδιώξετε οποιεσδήποτε η επιδίωξη οποιονδήποτε αλλαγών εάν δεν κατέχετε την απαραίτητη τεχνογνωσία. Η ομάδα της ScaleUp λαμβάνει υπόψη τους παραπάνω αλλά και άλλους παράγοντες με σκοπό την βελτίωση του Technical SEO σας και ως επέκταση την βελτίωση των κατατάξεών σας και γενικά της ορατότητας της σελίδας σας στην Google. Η μεγιστοποίηση του δυναμικού της σελίδας σας είναι η ειδικότητά μας!
SEO Case Studies
Ζητήστε SEO Προσφορά